Voice-over

Onderscheid je met een goede stem

Ken jij het belang van een voice?

Een goede voice maakt je video af.
Afwisselender ook.
Informatiever.
Geeft karakter.
Menselijker.
En een vaste voice geeft herkenbaarheid aan je bedrijf, wanneer je de stem regelmatig terug laat komen.

Goed om daarbij te beseffen:
Inspreken is echt een vak.
Een combinatie van een prettige stem en het juiste stemgebruik.
Goed inspreken is subtiele intonaties gebruiken, prettige pauzes en variatie. Maar ook klemtonen op de juiste plekken geven.

Ook goed om te weten:
Als extra laag in je video, wordt een voice-over sinds kort extra hoog gewaardeerd door de algoritmen op internet.

Zoek je zo’n professionele stem?

  • Bekend
  • Maar betaalbaar
  • Herkenbaar
  • Ervaren
  • Maar ook bekend en aansprekend bij een jong publiek
  • Prettig
  • Professioneel
  • Betrouwbaar
  • Bevlogen
  • Geschoold
  • Maar naturel

Naam dan gerust contact met me op.
Beluister de voorbeelden in de video hieronder.
En vergeet niet mijn vlog op de Tips & Tricks pagina te lezen.

The Voice

Ik heb voor zowel de publieke omroep als commerciëlen ingesproken.
Voor tv en radio.
Voor omroepen en ondernemers.
Voor grote en kleine bedrijven.
Voor traditionele media en social media.

Dat doe ik graag óf in documentaire stijl, óf met wervende reclame voice, óf met enthousiaste sportcommentator stem.

Voor Studio Sport, Langs de Lijn, SBS, Veronica en Eurosport heb ik vele voetbal- en tenniswedstrijden van commentaar voorzien.
Jongeren kennen mij als commentator van het nationale team van Bekende YouTubers, Creators FC dat 150.000 abonnees heeft.
Dus wanneer je jongeren wilt bereiken….

Waar dan ook, ik ben graag scorend voor je.

In Rotterdam Ahoy kreeg ik als vaste tennis-speaker, met een knipoog, de bijnaam ‘The Voice’.

Bij tarieven kun je zien dat deze Voice betaalbaar is voor je.

Lekker gewerkt met:

,,Edward is als dé stem van het ABN AMRO World Tennis Tournament een echte professional, met veel ervaring in zijn vakgebied, waarmee het zeer plezierig werken is.”

Dimitri Bonthuis / Ahoy / ABN AMRO / Eurovision Songfestival

,,Voor onze EK-2020 actie waren we op zoek naar een commentator die het tafelvoetbal op een enthousiaste manier kan verslaan. Dat is met Edward heel erg gelukt!
We hebben er zeer veel leuke reacties op ontvangen.”

Ronald van der Meer / Heemskerk Play it

,,👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻”

Duizenden duimpjes op YouTube
voor het commentaar van Creators FC Fans

,,Edward is al jaren onze vaste commentator bij Creators FC en dat helpt enorm om iedere keer viral te gaan met onze video’s van het Nederlands YouTube elftal’.

Roy van Rossum / Coach en eigenaar Creators FC

,,Edward heeft mijn serie ‘Boodschappen met voetballers’ in zijn eigen stijl en met zijn herkenbare stem top ingesproken!”

Arsenio / Arsenio Vibes

“Edward is een echte gepassioneerde professional, met een bijzonder prettige manier van werken en meedenken.”

Edwin Elzinga / Tennisentertainer

Wat kost inspreken?

Voor documentaires, bedrijfsfilms en instructievideo’s reken ik:

  • Tot 1 minuut: 75 euro
  • Tot 2 minuten: 100 euro
  • Tot 5 minuten: 200 euro
  • Tot 10 minuten: 300 euro
  • Tot 15 minuten: 400 euro
  • Meer dan 15 minuten: Prijs in overleg afhankelijk van de lengte

Voor het inspreken van voicemails reken ik:

  • Privé 25
  • Zakelijk 50
  • Meerdere lijnen 50 per lijn
  • De genoemde bedragen zijn ex BTW
  • Voor radio- en tv-commercials gelden andere bedragen die afhankelijk zijn van de plek waarop en de frequentie waarmee de commercial te horen is.
  • Ik kan video’s voor internet zonder extra kosten in mijn thuis ‘booth’ inspreken.
  • Ik kan voor radio- of tv commercials in verschillende studio’s met je terecht, waarbij de meerkosten van het aldaar opnemen (al vanaf 75 euro) de reisuren- en kilometervergoeding voor de opdrachtgever zijn.
  • Je kunt me direct benaderen voor het inspreken, ook sta ik ingeschreven bij een aantal erkende nationale voicebureau’s.

Tips:

Werk met een vaste, professionele stem voor al je uitingen. Dat geeft een uniforme en professionele uitstraling. En herkenbaarheid. Onderschat de kracht van herhaling niet.

Laat een video door me maken en ik spreek de call-to-action gratis voor je in.
Zo’n call-to-action aan het eind van een video (“Voor meer informatie ga naar ……”) wordt vaak vergeten.
Zonde.
Want je wilt kijkers en luisteraars na het zien van je video tot actie aansporen.
Op een professionele manier.
Met een voice.

,,The human voice
is the organ of the soul.

Henry Wadsworth Longfellow / Dichter en pedagoog

Chat openen
Vragen?