Op deze manier zullen er meer mensen op je video’s gaan reageren. Zul je er meer reacties op krijgen. En daarmee meer leads. Meer opdrachten. En dus meer omzet.
Het is zo simpel en toch wordt het vaak vergeten. Meer leads krijg je met een call-to-action aan het eind van je video. Zo maak je die.
Wat is een call to action?
Een call to action is een manier om mensen actie te laten ondernemen. Actie na het zien van je video. Het is fijn wanneer er mensen naar je video kijken, nog fijner is het wanneer mensen de video waarderen. Maar wanneer ze vervolgens niets (kunnen) doen met die positieve gevoelens bij het zien van je video, schiet je er niets mee op. Je wil dat ze contact met je opnemen. Daarom is het goed om in je video manieren in te bouwen waardoor mensen makkelijker kunnen reageren. Meer leads met een call to action, dat kan op verschillende manieren.
Soorten call to action
Een manier om mensen te laten reageren op de video is om er om te vragen. Heel simpel. En nee, in dit geval gaat ‘kinderen die vragen, worden overgeslagen’ niet op. Integendeel. Bewezen is dat mensen eerder reageren, wanneer je er om vraag. Wanneer je mensen er aan herinnert dat ze kunnen reageren. Helemaal wanneer je laat weten dat je daar blij mee bent. Omdat de meeste mensen elkaar graag een goed gevoel geven. En herinnert willen worden aan eenvoudige, extra mogelijkheden.
Tijdens je video zou je daarom kunnen vragen of mensen:
- Je video een like willen geven
- Een leuke reactie willen achter laten onder de video
- Zich willen abonneren op je kanaal
Dat kun je doen door middel van een titel, een voice-over of met een presentator in beeld die dat vraagt.
Deze mogelijkheden zijn er vooral op Social Media als Youtube, Facebook, Instagram, TikTok en LinkedIn. Maar hoe kun je een call to action dan gebruiken in een video die alleen op je site staat? Daar waar je geen mogelijkheden hebt om te liken, te reageren of te abonneren?
Call to action aan het eind van je video
Natuurlijk, je zult vast een tekst geschreven hebben die je onder je video op Youtube plaats in de beschrijving. Of een tekst op je LinkedIn, Facebook, Instagram account bij de video. Maar feit is dat mensen liever een video kijken dan dat ze lange tekst lezen. Dat ze na het zien van je video niet de moeite nemen de tekst er onder te lezen. Feit is ook dat wat je het laatst ziet, vaak het best blijft hangen.
Zorg daarom voor een call to action aan het eind van je video. Geef daar de naam van je website. Je (bedrijfs)telefoonnummer. Je mailadres. En het adres van je bedrijf. Maak het mensen zo makkelijk mogelijk. Zorg ervoor dat ze niet zelf op zoek moeten naar deze informatie. Neem die drempel weg. Zorg voor een goede call to action aan het eind van je video. Of doe eens gek, onconventioneel, plaats een deel van de call to action aan het begin van je video. Of halverwege. Wanneer je dat op een natuurlijke, speelse en niet hinderlijke manier doet kan dat best.
Doorkijken
Om actie te kunnen ondernemen op je call to action aan het eind van je video, moeten mensen dat einde wel halen. En bewezen is dat ruim driekwart van de kijkers afhaken voor dat einde. Het is dus zaak om de kijker tot het einde vast te houden. En daar zijn verschillende tricks voor. Tricks die ik graag in een andere blog beschrijf. En belangrijk zijn, want je video wordt ook hoger in de algoritmen geplaatsts, bij langere doorkijktijd. Waardoor de video nog beter bekeken zal worden. Je meer kans hebt op actie. Op aanschaf van je product of dienst. En jij meer omzet scoort.
Neem nu actie!
Succes met het maken van call to actions.
Ik help je daarbij graag
Lees ook: https://evcmultimedia.nl/tips-tricks/scoor-met-deze-video-ingredienten/
Dit is de link naar het Youtube kanaal waarop ik allerlei voorbeelden heb staan van video’s die ik maak: https://www.youtube.com/c/EVCMultiMedia/featured
Met mijn artikelen probeer ik je te helpen. Graag geef ik basistips. Reik ik quick-wins aan.
Ik pretendeer niet om hier complete adviezen uitgeschreven te hebben.
Graag geef ik je persoonlijk meer informatie om nog beter te scoren.