Vanaf 2016 tot en met 2022 zijn alle wedstrijdvideo’s van Creators FC trending geweest op Youtube. Alle 55. Twee video’s hebben al meer dan een miljoen views. Ook op Tiktok staan video’s die ruim twee miljoen weergaven hebben. En op internationale Instagram account hebben zelfs al tientallen stukjes scores van miljoenen views.
De man achter dhet Creators FC succes is ook de grondlegger van Creators FC. Een bijzondere man met vooral een bijzonder mix aan kwaliteiten. Wie die man is? Dit is hem.

Roy van Rossum, de man achter het Creators FC succes

Roy van Rossum is niet alleen degene die het Youtube kanaal Creators FC is begonnen, hij is ook de eigenaar van het kanaal, de organisator van de wedstrijden, degene die het contact onderhoudt met de Bekende Youtubers, de sponsoren, partners, clubs en Goede Doelen. En ja, Roy is ook nog eens de meespelende coach van het team. En de interviewer. Hij is iemand met een unieke mix aan kwaliteiten.

Unieke mix

De meeste creatievelingen blinken niet uit op sociaal gebied. De meeste creatievelingen zijn zakelijk niet heel sterk. En de meeste managers zijn niet creatief. Roy is beide, hij is zakelijk slim, creatief én sociaal sterk. En hij durft te vernieuwen. Zo deed hij dat op Youtube.

Goochelen doe je zo

Roy was de eerste in Nederland die een Youtube kanaal begon, waarin een goochelaar zijn trucs uitlegde. Die goochelaar was Roy zelf. En zijn kanaal ‘Goochelen doe je zo’ groeide zo snel, dat Roy opdrachten kreeg om bij bedrijven te komen goochelen. Probleem daarbij: Roy kende maar een paar goocheltrucs. Hij is er daarom snel een paar bij gaan leren, om een repertoire te hebben waarmee hij bij bedrijven langs kon komen.
Een van de reden waardoor ‘Goochelen doe je zo’ snel groot werd, is dat Roy Bekende Nederlandsers opzocht en daar zijn goocheltrucs mee deed. Die grote namen trokken kijkers. En bracht Roy op een volgend Youtube idee.

Sociaal

Voetbal is een hobby van Roy. Hij speelt zelf en werkte als manager bij FC Utrecht. Veel van de Bekende Nederlandsers, Bekende Youtubers die hij leerde kennen, hadden dezelfde interesse. Roy bedacht dat het wel eens aardig kon zijn om met een team vol Bekende Youtubers te gaan voetballen. En om dat te laten filmen. Een samenvatting daarvan moest op een nieuw Youtube kanaal te zien zijn. Creators FC was geboren.
Creators FC begon vrolijk en springlevend. Omdat die Youtubers het heel leuk bleken te vinden om samen te ballen. En omdat ze Roy een grappige kerel vonden. Roy is er een meester in om zich te plooien naar iedereen in zijn team, zonder zichzelf te verloochenen. En hij geeft mensen de ruimte. De spelers de ruimte om hun deelname in te vullen hoe ze dat zelf willen. En de maker van de wedstrijdvideo’s (‘moi’) te laten filmen, editen en inspreken hoe hij dat wil. De sociale voelsprieten van Roy zijn prima ontwikkeld. Ook daarom is hij de man achter het Creators FC succes

Zakelijk

Om een voetbalwedstrijd te organiseren, te laten filmen, monteren en inspreken, om ook professionele foto’s te laten maken van de wedstrijden, cadeautjes te regelen voor de spelers, eten en drinken, tenues, en Goede Doelen waarvoor gespeeld wordt cheques aan te kunnen bieden, is geld nodig. En iemand zal dat geld binnen moeten halen. Ook daar is Roy zeer geschikt voor. Hij was niet voor niets manager bij FC Utrecht en daarna manager bij de Makro. In die hoedanigheid onderhield Roy al klantcontacten. Wat hem ook perfect past.

Creatief

Het helpt verder wanneer je iemand hebt die originele cadeau’s voor de spelers verzint. Iemand die de grappige, korte, krachtige teksten schrijft bij de video’s en de posts op Social Media. En ook dat doet Roy grotendeels zelf. Met succes. Want met kennis van Social Media. Roy is creatief. Denkt snel. En heeft dus een unieke mix aan kwaliteiten. Waardoor er niet meerdere mensen ingehuurd hoeven te worden, maar één man bovengenoemde allemaal zelf doet. Zonder Roy zou Creators FC er niet zijn gekomen. Zonder Roy zou Creators FC niet zo gegroeid zijn. Zonder Roy zou Creators FC er niet blijven.

Zelf veel kunnen. Zelf veel durven en doen. En tegelijkertijd de mensen om je heen de ruimte geven.
Waren er maar meer managers als Roy.

 

Lees ook: https://evcmultimedia.nl/tips-tricks/hoe-film-je-een-voetbalwedstrijd/

Dit is de link naar het Youtube kanaal waarop ik allerlei voorbeelden heb staan van video’s die ik maak: https://www.youtube.com/c/EVCMultiMedia/featured

Chat openen
Vragen?